معرفی دانشکده

مدیران دانشکده کشاورزی سنقر تا به امروز :

 دکتر محمود خرمی وفا
استادیار
دکتر اسماعیل میرزایی قلعه
استادیار

تاریخچه : 

در عصر دانش و فناوری های نوین و در عرصه تلاش ملت‌ها برای دستیابی به راز و رمز سرافرازی و ماندگاری ، بی شک دانشگاهها به عنوان کانونهای اصلی تولید علم و فراگیری معرفت همگانی نقشی سرنوشت ساز دارند و توسعه آنها زمینه ساز توسعه در همه ابعاد و جنبه هاست. در ابتدای انتخاب آقای دکتر محبی به عنوان منتخب مردم شریف سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی موضوع نیاز به مراکز آموزش عالی کشاورزی با توجه به محوریت امر کشاورزی در شهرستان سنقر مطرح گردید که با همفکری مسئولین شهرستان اعم از امام جمعه محترم،  فرماندار، مدیران جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش با تنظیم نامه ای ضمن تشریح شرایط و امکانات، آمادگی همکاری لازم در شهرستان را به دانشگاه رازی اعلام کردند. سپس مقدمات کار و پیگیری لازم سطح  استان و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بعمل آمد که منجر به بازدید هیأتی از دانشگاه رازی و توافق اولیه برای تأسیس دانشکده درشهرستان سنقر کلیایی گردید.       

دانشکده کشاورزی سنقر  در مهر ماه ۱۳۹۲ ضمن کسب موافقت اصولی  فعالیت آموزشی خود را با رشته مکانیک بیوسیستم در مقطع کارشناسی با پذیرش ۲۱ نفر دانشجو آغاز کرد.  درسال ۱۳۹۴ رشته های مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی، مهندسی تولیدات گیاهی – گیاهان داروئی و معطر وهمچنین در سال ۱۳۹۵ رشته  مهندسی ماشینهای صنایع غذایی به رشته‌های تحصیلی این دانشکده اضافه شد. اکنون و به تناسب دستیابی به امکانات، دانشکده در حال افزایش رشته-های مختلف و امکانات رفاهی و آموزشی می باشد.  در حال حاضر ۱۲۰ دانشجو در این دانشکده در حال تحصیل می باشند

افتخارات کسب شده توسط دانشکده:

کسب رتبه های تک رقمی متعدد در ازمون تحصیلات تکمیلی توسط دانشجویان دانشکده، ثبت چندین ثبت اختراع توسط دانشجویان دانشکده، ثبت و فعالیت ۴ تشکل دانشجویی ( بسیج دانشجویی، انجمن علمی، کانون هلال احمر و کانون کارآفرینان)

 

آزمایشگاه های تحقیقاتی: کارگاه موتور و تراکتور